Vásárlási tájékoztató

Bevezető

Ez a tájékoztató Kiss Csapágy Kft. által üzemeltetett kisgepnet.hu webáruházon keresztül történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. Amikor Ön a megrendelését jóváhagyja, akkor a távollevők közötti, szerződéskötésre vonatkozó jogszabály értelmében az alábbi szerződést elfogadja, ezért kérjük, hogy rendelésének véglegesítése előtt feltétlenül olvassa el! Amennyiben igénybe veszi az weboldalunk szolgáltatásait és a Kiss Csapágy Kft-nek rendelést küld el, azzal egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri és magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja a feltételeket. A Kiss Csapágy Kft. fenntartja a jogot, hogy előzetes egyezség és értesítés nélkül módosítsa a vásárlási feltételeket, és az oldalt használó felelőssége, hogy minden esetben ellenőrizze az adott, aktuálisan érvényes feltételeket.

Cégünk a Makita Elektromos Kisgépértékesítő Kft. hivatalos kereskedelmi és szerviz partnere. A forgalmazott Makita és Dolmar gépekhez a törvényi szabályozásnak megfelelően a gép bruttó értékétől függően 10000 Ft és 100000 Ft közötti gép esetén 1 év, 100000 Ft és 250000 Ft közötti gép esetén 2 év, 250000 Ft felett pedig 3 év garanciát ad. Természetesen a 250000 Ft alatti gépekre a már korábbi gyakorlatnak megfelelően regisztrációval 3 évre terjeszthető ki a gépek garanciája. A Li-ion akkumulátorokra pedig 1 év + 1 év extra garanciát biztosítunk a (regisztrációt követően).

A 3 év EXTRA garancia nem vonatkozik az alábbi esetekre:

Általános tudnivalók

A megrendelések feladása kizárólag elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül a kisgepnet.hu webcím alatt. Telefonon, faxon, levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni. A megrendelésekről elektronikus úton e-mailben visszaigazolást küldünk. A Kiss Csapágy Kft. a regisztrált adatok valódiságát ellenőrizheti. Fenntartjuk a jogot, hogy a rendelés teljesítésétől, indoklás nélkül - a vételár kiegyenlítése előtt bármikor - elálljunk.

A megrendelés/vásárlás rögzítése előtt regisztrációra van szükség, ahol az azonosító adatok, valamint a szállítási és számlázási adatok megadására kerül sor. A regisztrációnál megadott adatok a továbbiakban javíthatók, módosíthatók a bejelentkezést követően. A hiányosan, hamisan vagy pontatlanul megadott adatokat nem fogadjuk el, és a rendelést elutasítjuk. A rendelések teljesítésére az itt közölt feltételek érvényesek. A vásárlás/szerződés nyelve: magyar.

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt (megrendelem gombra kattintás előtt) minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani/módosítani tudja az összes bevitt adatot (kosár tartalma, szállítási, számlázási információk, megjegyzés). A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának ellenőrzésére, illetve módosítására, az egyes tételek törölhetők, a tételekhez tartozó megrendelni kívánt mennyiség módosítható, a "+, -" gombokkal. Amennyiben valamennyi kosárban lévő tételt törölni kívánja, akkor a "Kosár törlése" gombra kattintva lehetséges. A kosár elmenthető, és egy későbbi időpontban bármikor újra előhívható/szerkeszthető. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

A rendelés elküldésével (a „Megrendelem” gombra kattintással) szerződéskötési ajánlatot tesz a kisgepnet.hu oldalon található termék megvételére, egyidejűleg elfogadja ezen vásárlási feltételeket. A szerződési ajánlat beérkezését követően a Kiss Csapágy Kft. a feldolgozást követően haladéktalanul, a beérkezését követő 48 órán belül, de legkésőbb a következő munkanapon e-mail-ben visszaigazolja azt. A visszaigazolással létrejön a felek közötti szerződés, mely írásban foglalt szerződésnek minősül, mely elektronikusan tárolásra kerül, utólag hozzáférhető a kisgepnet.hu oldalon, a megrendelő személyes fiókjában.

A szerződés létrejöttével a Kiss Csapágy Kft. és a rendelést leadó magánszemély vagy jogi személy (cég) - továbbiakban: megrendelő - között, és a megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi, és a vételárat legkésőbb az átvételkor kiegyenlíti.

Árak

A weboldalon megjelenített árak bruttó fogyasztói árak, forintban (HUF) feltüntetve. Előfordulhat azonban, hogy technikai hiba miatt téves ár kerül feltöltetésre/megküldésre, vagy a megrendelt áru a már meglévő készletből nem teljesíthető, ebben az esetben az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt. Az ilyen megrendeléseket nem tekintjük érvényesnek.

Amennyiben valamely rendelés - bármilyen okból - módosul, összevonásra kerül egy korábbi rendeléssel, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes szállítási és fizetési kondíciók vonatkoznak.

Fizetési módok

A megrendelt áru(k) kifizetése kétféle módon történhet:

  1. Készpénzzel, az áru átvételekor
  2. Előre történő átutalással a K&H-nál vezetett 10402609-50526675-70721001 számlára
  3. Bankkártyás fizetés
  4. K&h Bank logo K&H biztonságos fizetés

    A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a bankkártyás fizetés kiválasztása esetén a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. A K&H Bank fizetési oldalán szükséges a kártya számának, lejárati dátumának és háromjegyű biztonsági kódjának megadása. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.

    Visa kártya Visa elektorn kártya V pay Mastercard kártya Maestro kártya JCB

    A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

    A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.

Szállítási feltételek, költségek; átvételi módok

Az általunk megadott szállítási költségek Magyarországra érvényesek, határon túli szállítás esetén kérjen ajánlatot a szállíttási díjra vonatkozóan.

Szállítási költségek

A szállítási költséget webáruházunk minden esetben az aktuális kosár tartalmához kalkulálja, mely függ a kiválasztott termékek tömegétől, illetve értékétől. A kosár feltöltésekor folyamatosan megjelenik a szállítási költség pontos összege is. Az alábbiakban pedig az ingyenes szállítási feltételekről tájékozódhat:

Szállítási feltételek

A megrendelt árut (Magyarország területére) a GLS futárszolgálat szállítja az Ön által megjelölt szállítási címre.


Jótállás (garancia)

A kisgepnet.hu webáruházon keresztül forgalmazott gépekre a 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az itt leírt feltételek mellett 12 hónaptól 36 hónapig terjedő jótállást vállalunk a gépek értékétől függően a fent leírtak szerint. Regisztrált termékekre a jótállási idő eltérhet (hosszabb) +1 vagy +2 évvel, akkumulátorok esetén +1 évvel.

Jótállási jegy

A jótállás időtartama alatt a Kiss Csapágy Kft. köteles helytállni a hibás teljesítésért, és csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Vevő köteles a hibát a hiba felfedezése után haladéktalanul közölni a Kiss Csapágy Kft.-vel. Jótállás alapján a Vevő - választása szerint- az alábbi igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Kiss Csapágy Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Kiss Csapágy Kft. költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A jótállási felelősséget kizáró feltételek

Szavatosság

Kellékszavatosság

A Vevő az Eladó (Kiss Csapágy kft.) hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vevő érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

A Vevő közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vevő – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesítheti.

A Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A Kiss Csapágy Kft. elállási joga

A Kiss Csapágy Kft. a visszaigazoló e-mail elküldésének időpontjától számított hét (7) munkanapon belül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, amennyiben a szerződésben megjelölt termék(ek) nem állnak rendelkezésére. Ebben az esetben a Kiss Csapágy Kft. elállását haladéktalanul közli a vevővel, és a vevő által esetlegesen már megfizetett teljes ár visszafizetését az elállási nyilatkozat megküldésével egyidejűleg felajánlja a vevőnek. A vételárat a vevő által megjelölt számlaszámra az arról való tájékoztatást követő három (3) munkanapon belül átutalja a Kiss Csapágy Kft.

Adatainak védelme

A Kiss Csapágy Kft. tájékoztatja Önt, hogy adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében eltárolja. Az Ön adatait harmadik félnek nem adja át, kivételt képez az eset, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Kiss Csapágy Kft. alvállalkozójaként működik közre (például futárszolgálat). Ebben az esetben, az alvállalkozók a Kiss Csapágy Kft. által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvényben foglaltak szerint járunk el. Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.

Elállás joga

E pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban "Vevő").

A Vevőt megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. Kormányrendelet

A Vevő felelősségvállalása

Megrendelő tudomásul veszi, hogy megrendelése jóváhagyásával a vásárlási feltételeket elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik. Megrendelő vállalja az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételét és kifizetését. Amennyiben a küldemény kézbesítése a megrendelő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket a megrendelő megtéríti a Kiss Csapágy Kft. számára. A Kiss Csapágy Kft. ilyen esetben a többletköltség összegéről számlát állít ki.

Panasz, reklamáció

Amennyiben a vásárlással kapcsolatban észrevétele, problémája van, kérjük a megoldás érdekében keresse ügyfélszolgálatunkat telefonon (+36 66 549000), vagy e-mail-ben.
Panasszal élhet:

Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
Postacím: 5601 Békéscsaba, Pf: 284.
Telefonszám: +36 66 546150, +36 66 546151

Békéltető testület
Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület
5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: +36 66 324976
Fax: +36 66 324976

A Kiss Csapágy Kft. mindenben együttműködik a Békéltető testülettel.

Bírósági eljárás
A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi 130. törvény rendelkezései szerint.

Online vitarendezési platform
A Megrendelő rendelkezésre áll az Európai Bizottság online viterendezési platformja (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) melyen keresztül szintén élhet vásárlási panaszával.

Az online vitarendezési platform használatáról
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.